zondag 11 oktober 2009

Update: Alfa portefeuille



Met een winst van bijna 5% deed deze portefeuille het weer uitstekend de afgelopen week. Zoals jullie merken is dit grotendeels te danken aan GBL. GBL schoot in de voorbije week zomaar even € 3,8 omhoog. Samen met CMB, dat direct een mooie beurt maakt in deze portefeiulle. Vorige week was ik al blij dat ik het zo laag kon oppikken en als je na 1 week al met winst staat op een recent aangekocht aandeel, dan voelt dat wel goed natuurlijk.

Verder kreeg ik overlaatst een opmerking van iemand: "Zeg in het begin zo hameren op het hebben van de strips en nu hebt ge Ablynx en VPK en daarvan koopt ge de strips niet. Ge hebt zelfs de strips van 4Energy nog in portefeuille". Ik moet zeggen: hij heeft groot gelijk. Nu zou ik echter niet overgaan tot het kopen van strips van Ablynx. Deze maken namelijk geen winst en geen winst betekent ook geen dividend. VPK echter is een ander paar mouwen. De strips van 4Energy bij de mature portefeuille heb ik bijgehouden, omdat ik dacht dat dit aandeel misschien ooit terug in de selectie zou opgenomen worden. Maar voorlopig zie ik daar echt geen reden toe, dus ik denk wel dat er volgende week enkele veranderingen zullen optreden in het strip departement van beide portefeuilles.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten