zondag 18 september 2011

Update: Alfa en Mature portefeuille



Een licht herstellende beurs in de afgelopen week, wat zich vertaalde in een winst van 2,75% en 2,25%voor respectievelijk de Alfa en Mature portefeuille. De aandachtige belegger heeft ook opgemerkt dat GBL ondertussen onder mijn aankoopkoers is gekomen, maar dat ik niet heb aangekondigd dat ik het aangekocht heb. De eindkoers op maandag en dinsdag was namelijk hoger dan mijn aankoopkoers. Geen GBL dus in onze Mature portefeuille.

Als Belgische beleggers mogen we blij zijn dat er wat schot in de zaak komt bij onze toekomstige ministers. Dit geeft eindelijk een positief signaal naar buitenlandse investeerders/beleggers. In de huidige situatie kan dit het verschil maken tussen een beetje onrust en veel onrust en dat laatste is helemaal niet goed.
Het aandeel van Belgacom heeft nauwelijks (eigenlijk niet) gereageerd op de perikelen met de topman Didier Bellens. Een teken dat de koers op een stevige plateau zit. Ik zal mijn aankooporder voor Belgacom dus licht verhogen naar € 21,20. Dat Didier nog mag aanblijven is voor mij toch wel een raadsel. Zo ingaan tegen de Raad van Bestuur en dan gebeurt er niets. Concetta Fagard is nu wel helemaal zeker van haar ontslagvergoeding. De hoogte daarvan, die is vastgelegd door Belgacom zelf, doet er eigenlijk niet toe. Zij kan daar niet aan doen. Hopelijk vindt ze snel ander werk, maar met de heisa van de afgelopen dagen rond haar persoon, zal dat niet meevallen denk ik.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten