zondag 2 december 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

Afgelopen week was me het weekje wel. Niets dan stijgingen en we maakten met een winst van € 174 voor de Alfa portefeuille dan ook al het verlies van de 4 voorgaande weken goed (zelfs € 20 in plus). Voor de Mature was de afgelopen week ook goed voor het bijna volledig rechttrekken van de daling in de vier voorgaande weken, maar daar kwamen we met € 645 nog een goeie € 40 te kort om break even te staan.


Wat positief is, is dat we bij de Mature portefeuille net op het goeie moment volledig belegd waren (alhoewel een week veel te korte termijn is om dit al met zekerheid te zeggen). Als de koersen verder blijven stijgen, zal ons dit geen windeieren leggen.


Bij de Alfa portefeuille zouden we ook nog een belegging kunnen doen, maar buiten Nyrstar is er niet meteen iets waarin ik zou beleggen. Spector misschien, omdat het eindelijk de positieve feedback krijgt van analisten, maar ik zal dan al een limiet van 0,35 moeten ingeven om morgen zeker te kunnen kopen en als ze dan met hun resultaten naar buiten zullen komen en die blijken te zijn zoals ze al een tijdje zijn, dus gewoontjes, dan vrees ik dat heel wat enthousiaste beleggers hun Spectors weer buiten zullen smijten en de koers weer tijdelijk zullen doen dalen. Met onze Alfa portefuille kunnen we dit wel aan, maar toch twijfel ik een beetje. Een beetje, dus mijn aankoopbod is met limiet van 0,35 (opdat ik het zeker zou hebben op maandag) om € 850 te beleggen in Spector voor de Alfa portefeuille. 

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten