zondag 9 februari 2014

Update: Alfa en Mature portefeuille

Het was voor onze portefeuilles weer een kalme week, uitgenomen Nyrstar, dat na eerst te zijn gezakt toch nog door de spurt op donderdag op een mooie winst kwam te staan.


Nu is het wachten tot onze orders worden uitgevoerd. U zal wel al gecontroleerd hebben of die orders wel ok zijn of niet en dan geconstateerd hebben dat ik mijn orders weer scherp heb gezet. Wel, als je een ding moet hebben als belegger dan is het geduld om te kopen. Om te verkopen ook, maar eens uw koersdoel bereikt of bijna bereikt moet je niet gulzig worden en uw limiet niet hoger zetten dan dat u eigenlijk van plan was. Stijgt het daarna toch nog door, dan moet u blij zijn met wat u hebt (Cfr. Doe wel en zie niet om).


Is het jullie ook al opgevallen dat iedereen altijd stoeft over op hoeveel hij dit of dat bedrijfsaandeel heeft verkocht, maar nooit aan hoeveel hij het gekocht heeft. De beslissing om een aandeel te kopen is veel belangrijker dan om het terug te verkopen. Inderdaad, ook als je genoodzaakt bent om het met verlies te verkopen.
Morgen begint ook de beleggerscompetitie, dus wens ik jullie allemaal veel beleggingsgenot en veel bijkomende ervaringen. Experimenteer een beetje en beleg er op los. Het is fake, dus het mag. Ik doe meestal niet te zot tijdens zo'n wedstrijd, ik weet toch dat ik niet op kan tegen mannen die dag in dag uit bezig zijn met analyses van trends (en dus niet van bedrijven). Er zijn er altijd genoeg die tijdens zo'n periode beter presteren dan een "normale" belegger, maar er zijn er genoeg anderen ook. Laat ons zeggen dat ze een hogere Beta waarde hebben dan ik ;-).

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten