dinsdag 19 oktober 2010

Alfa en Mature: verkooporders

Ik heb mij gisterenavond beziggehouden met enkele aandelen na te pluizen en daarnet ook nog. Gisteren had ik echter geen enkele kandidaten uit onze portefeuille die er eventueel uit mochten wegens overgewaardeerd. Maar door de "plotse" flinke stijging van Van de Velde, ga ik hiervoor nu toch een order inzetten op € 37,68. Het leek nog veraf, maar veraf kan dus plots echt wel dichtbij komen ;-).

Verder zet ik een verkooporder in voor Nyrstar op € 10,98. Dus geen € 11, want anders kan ik zoals bij VPK misschien nog lang wachten eer het dat rond getal rondt (tegen uw eigen tips ingaan loont echt niet :-( ). Nyrstar verkoop ik omdat de winst hierop al groot is en als het verkeerd gaat met de economie Nyrstar er zwaar onder zal lijden.

Een ander slachtoffer wordt, voor beide portefeuilles dan (want vorige 2 aandelen zitten enkel in de Mature portefeuille), Ablynx. Ablynx krijgt een verkooplimiet mee van € 8,5. Als er onzekere beurstijden op til zijn, dan zijn biotechers enorm volatiel en dat kunnen we dan best missen.

Bedankt voor het lezen.

PS. in mijn update van zondag heb ik een typfoutje gemaakt bij Total. De koers is 39,19, er moet dus € 400 bij, bij het totaal van de Mature portefeuille!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten