zondag 14 oktober 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

Het waren weer interessante tijden, maar veel plezie hebben we er zelf niet aan beleefd. Onze portefeuilles gingen er met 1,1% en 0,4% op achteruit voor de Alfa en Mature portefeuille respectievelijk. Nu ja, een ramp is dat niet, maar we moeten wel eens in actie schieten.

Een aandeel dat mij enorm interesseert is IBA, dat weten we ondertussen wel, maar ik was te laat mijn mijn order (of het was te scherp, het is maar hoe je het bekijkt). Ondertussen profiteert de Mature portefeuille wel van die stijging, dus echt klagen mogen we hierover niet doen. Wel spijtig voor de Alfa portefeuille, maar het is niet anders.


Ik ga het dus over een licht andere boeg gooien en een aankooporder voor CMB instellen. Op € 13,50 komt het voor beide portefeuilles bij de aandelen die er al zijn. Voor de Alfa € 900 en voor de Mature € 1300. CMB staat enorm laag, als ze hun dividend verlagen, dan rapen we natuurlijk niet de +6% op, maar slechter dan op een spaarboekje zal het zeker niet worden en de koers kan zeker terug naar omhoog. Met een intrinsieke waarde van € 19-19,8, kan het op de lange termijn zeker geen kwaad om onze gemiddelde koopkoers naar beneden te halen.


Verder zal er 1 aandeel NBB in onze Mature portefeuille komen aan een limietkoers van € 2300. Ik weet dat ik dit dan zo'n 2 maand geleden had moeten kopen, maar met het oog op de lange termijn en het jaarlijks dividend van meer dan € 100 per aandeel, zal dit ook geen slechte aankoop zijn voor onze Mature portefeuille.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten