zondag 30 september 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

Wel, afgelopen 2 weken waren een ramp. IBA wil maar niet zakken tot het niveau dat ik als kooplimiet heb ingezet, maar ik neem geen risico's en laat mijn order instaan. Het dividend is nu uitgekeerd, dus er zullen weer veel mensen zijn die content zijn dat ze een zaak hebben gedaan en hun aandelen gaan dumpen.


Over CMB ben ik enorm teleurgesteld het blijft maar dalen, misschien heb ik hier een dividend gemist of zo, maar ik snap de forse daling van de afgelopen maand niet. Ok, de economie is niet zo denderend, maar CMB heeft nu ook geen falikante cijfers laten optekenen.


GDF is dan weer een andere zaak. Ze hebben nu al coupononthechting gehad, maar omdat het weer een keuzedividend betreft, zal het nog een paar dagen duren eer we hier effect van gaan zien in onze portefeuille. Volgende keer zal dit wel zo zijn, maar ondertussen is er toch bijna een euro van de koers afgegaan en die zien we momenteel niet in onze portefeuille. Ze is dus nog ergens aan het zweven (bij ons in de vorm van "papieren" aandelen, want zoals bijna altijd, koos ik weer voor het omzetten in aandelen. Alhoewel, ik moest niet kiezen, omdat ik eerder dit jaar al eens had gekozen. Het is eigenlijk ergerlijk dat zelfs financiƫle instellingen fouten maken over zo'n onbenullig iets als een tussentijds dividend. Eerder dit jaar was het namelijk de eindcoupon over het boekjaar 2011 dat we kregen. Als ik daarvoor mocht kiezen, dan heeft dit eigenlijk niets te maken met mijn keuze voor het tussentijdsdividend dat als voorschot dient voor het dividend over het boekjaar 2012. Ik verwachtte dus wel een keuze te moeten maken, maar niet dus.

Die euro verschil zou echter nog geen groot verschil gemaakt hebben op het grote verlies dat we geleden hebben in de afgelopen 2 weken. Met een daling van 3% voor de Mature en 5,4% voor de Alfa portefeuille vaagden we een groot deel van onze winst uit de eerste 2 weken van September weg.

Bedankt voor het lezen.

PS. ik las deze week enkele keren De TIJD en ik was verrast over de vele schrijffouten die er in stonden. Bij deze dus een warme oproep om de spelling beter te controleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten