zondag 4 juli 2010

Update: Alfa en Mature portefeuille

"Man, man man, miserie, miserie miserie!!!" Zo klinkt het geklaag van Fernand uit de te lang getrokken successerie uit BelgiĆ« FC De Kampioenen. En inderdaad, nu kunnen we op vergelijkbare manier meeklagen met deze man. Het is huilen met de pet op. We gaan deze week zo maar even 5% achteruit met beide portefeuilles. De Alfa portefeuille verliest € 251 en de Mature portefeuille € 1263.


Het zal jullie misschien verbazen, maar toch ben ik aan de koop geslagen. Ik sloeg voor de Alfa portefeuille namelijk GDF Suez in. Dit kwaliteitsaandeel heeft veel aan beurskoers verloren, maar is nog steeds hetzelfde bedrijf van enkele maanden geleden (lees met zelfde intrinsieke waarde). Dus momenteel betaal je nog minder voor zelfde bedrijf. Als de beurs zakt is het geweldig als je veel cash hebt staan. Spijtig genoeg heb ik voor enkele aandelen te hoge verkoopkoersen opgegeven, anders had ik nu mooie koopjes kunnen doen. Nu ja, je weet nooit wanneer de ideale moment is om toe te slaan. Total kocht ik te vroeg, WDP staat ook al een tijd onder de aankoopkoers (ondanks schitterende resultaten en bijkomend verhuurcontract).

Met GDF Suez komt er een nieuw dividendenkampioen bij voor de Alfa portefeuille. Zeker van winst op de beurs ben je natuurlijk nooit, maar in GDF Suez heb ik toch veel vertrouwen voor de lange termijn. De beurswijsheid: "Maar op de lange termijn, zijn we allemaal dood", lap ik hierbij aan mijn laars, want die klopt enkel als je het voor je dood niet verkocht hebt, vergeet dit niet. (Cfr. Tip: vergeet niet te verkopen). Dat is ook het leuke aan de beurs: "Alles en niets klopt aan de beurs", zeg dat ik het gezegd heb.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten