zondag 13 maart 2011

Update: Alfa en Mature portefeuille

Ik wil niet ambetant doen, maar eigenlijk zitten we in dezelfde situatie als in 2007-2008: de bedrijven doen het goed, maar de markten denken dat het slechter zal beginnen gaan en daarom zakt de markt. Soms is dit gewoon een kleine dip, maar de dip die we in 2007-2008 hebben gehad was niet zo klein hé! Nu ja, ik bekijk het positief: het is de moment om weer eens aan een inschrijving voor ons pensioensparen te denken. Dit jaar is bij mij trouwens het 4de jaar van mijn nieuw contract, dus daarna nog een jaar en ik beslis of ik in hetzelfde blijf verder doen of, of ik overstap naar een andere formule. Als ik overstap zit ik natuurlijk weer 5 jaar vast aan die formule, maar ja, zo werkt het nu eenmaal.


Al bij al vielen de verliezen deze week nog mee. -1,9% bij de Alfa en -0,9% bij de Mature portefeuille. GIMV ging er in de afgelopen week, tegen bijna alle andere aandelen, toch flink op vooruit en kon daardoor het verlies voor de Mature portefeuille een beetje temperen.

Ondertussen ben ik eigenlijk blij dat er bij ons niet zo'n tectonische platen onder elkaar duiken en dat we, indien er een tsunami komt vanuit de atlantische oceaan goed beschut liggen achter het Verenigd Koninkrijk. In vergelijking met die natuurrampen vallen dalende koersen op de beurs reuze mee. En een stijging op de beurs gaat ook sneller dan de heropbouw in de rampgebieden.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten