zaterdag 10 maart 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

Het was weer een week voor niets. OK, Griekse schulden werden door de banken kwijtgescholden en gisterenavond kwam er in Amerika het nieuws dat er al 3 jaar aan zat te komen voor Obama: 'Er zijn veel jobs bijgekomen'. De Amerikaanse rekenwonders kennende, hebben ze al maanden aan een stuk negatiever gedaan dan dat het er eigenlijk aan toe ging en nu komen ze met de goednieuwsshow. Des te beter voor ons (nu) natuurlijk, maar ik begin dat wel beetje beu te worden.


Maar waar ik eigenlijk wou toe komen is eigenlijk volgende: een minieme winst voor beide portefeuilles van 0,24% (inderdaad voor allebei evenveel %!). Spector stelde algemeen teleur, enorm spijtig, ik ga binnenkort het jaarverslag eens doornemen en dan een knop doorhakken. Photo Hall doet het nog steeds slecht en de digitale afdelinng liet het ook afweten. Dat de analoge het slecht deed wisten we al langer, maar dat de digitale afdeling nu ook nog van zijn pluimen laat is echt wel niet goed. Nu we zullen zien. Agfa-Gevaert kwam dan weer met goede cijfers, maar ze gaan de toer op van Tessenderlo. Namelijk wel winst, maar door herstructureringen weer niet. Ge kunt niet blijven herstructureren om geen belastingen te moeten betalen!!! Nu ja, ik hoop dat het bij Agfa weer maar voor dit jaar is en dan weer 2 jaar niet (Bij Tessenderlo is het jaar op jaar van hetzelfde).

Pfizer kwam met een dividend op de proppen en voor de eerste keer heb ik dus ondervonden wat de verhoging van de roerende woorheffing doet bij het afromen van deze dividenden. Bij Pfizer is het dan nog eens dubbel, want het is een Amerikaans aandeel. Ook de BTW voor Amerika is verhoogd tot 30%! Ik hou nu nog 46% over (met kosten, BTW en BTW op kosten, waar de fiduciaire kosten er ook nog eens bovenop komen) van mijn dividend. Een schande eigenlijk.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten