woensdag 1 augustus 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

De portefeuilles deden er in de afgelopen 2weken en 2 dagen een goeie 1,5% (Alfa) en 2,5% (Mature) bij. Tessenderlo zit eindelijk terug in de zwarte cijfers na het dividend. 8 nieuwe aandelen mogen we bijschrijven op onze portefeuille. Niet slecht en hopelijk neemt de koers van Tessenderlo eindelijk terug eens toe tot € 32 ipv € 23 ;-). Maar ja, nu zijn we aan het dromen, of toch op zeer lange termijn aan het denken. Ik denk dat het zeker nog 5 jaar kan duren eer het zover komt. Ondertussen zullen we wel nog 5 keer € 1,3333 (normaal gezien, want sinds Fortis spreek ik altijd met 2 woorden als het over dividenden gaat).




De beurzen doen het stilzwijgend goed. Ik wil daarmee zeggen: het gaat al paar weken de goeie kant uit en we zien geen koppen in de krant verschijnen dat de beurs het weer goed doet, dus dat is positief. Hopelijk kan het zo nog een tijdje doorgaan, maar ik ben de voorspellingen van een paar wijze analysten nog niet vergeten. Voorzichtig zijn is en blijft de boodschap. Boze mails over de verdere stijging van Pfizer, doen mij niets. Vergeet niet: winst is pas winst als je hebt verkocht. Als je niet verkoopt en het zakt weer, wat heb je dan???

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten