zondag 12 augustus 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

Het was weer een goede 2-weekse voor onze portefeuilles. De Alfa portefeuille deed er zo maar even 2,3% (€ 216) bij en de Mature 1,7% (€ 557). We hebben nu ook redelijk wat cash staan om te investeren en het zit mij redelijk hoog dat ik Delhaize niet heb kunnen kopen deze week. Ik zal mijn bod dus verhogen naar € 31 of minder, te zien hoe het morgen zal eindigen. Ik heb mijn analyse gemaakt en met een boekwaarde van om en bij de € 41 (te zien hoe je rekent kan je minimaal € 39,6 uitkomen) zit er nog een mooie marge op de aandelenkoers van dit bedrijf. Het dividend is ook mooi meegenomen, maar we mogen ons er niet aan mispakken. Voor de Alfa zal het om € 1300 gaan en bij de Mature om € 2300.


Een ander iets is AB InBev. Dat aandeel zal ik hopelijk morgen verkopen aan een koers hoger dan € 65. Ik denk dat de koers nog niet op zijn maximum staat, maar ik wil geen risico's meer nemen en pak dus mijn winst. Velen onder jullie zullen dus weer vloeken als het daarna nog doorstijgt, maar gezien de schuldpositie van AB InBev en het feit dat hun obligatiegeld nog steeds geparkeerd staat op een rekening (werkloos dus en niets opbrengend!). Denk ik dat het beter is om te cashen.


Ageas, wat een klucht met die Strips. Ik zal ze als ze weer 0,001 staan oppikken om weer op een gelijk aantal te staan met het aantal aandelen dat we in onze portefeuille hebben. € 17,59 staat natuurlijk mooier dan € 1,759, maar dat is gewoon een wiskundige ingreep. Spijtig voor ons kleine beleggers dat we nog eens kosten gaan mogen betalen om onze strips gelijk te zetten (en dat om maar 4% terug te winnen ipv de vroegere 10%), maar het is het normaal gezien steeds waard. Zeker als je je aandelen Ageas nog lang in de portefeuille wilt houden, zijnde langer dan 3 jaar.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten