dinsdag 20 november 2012

IBA verkocht aan € 5,76

De titel zegt het al helemaal. IBA verlaat onze portefeuille aan € 5,76, want een ding dat beleggers kunnen missen als kiespijn, dan zijn het wel onverwachte zaken die opduiken. Na Fortis ben ik daar beetje allergisch aan geworden. O dat (koers naar beneden), Wees gerust het was het enige dat we nog niet hadden gezegd, Of toch nog dit (koers weer naar beneden), enz. En voor u het weet bent u bijna alles kwijt.

Verschil met Spector is, want ik krijg hier af en toe commentaar op, dat we er ingestapt zijn op moment dat alles al gekend was. Het was speculeren op een ommekeer die er aan zat/zit te komen. Aangezien die er niet komt, blijft het aandeel verder dalen, want de gemiddelde belegger is minder geduldig dan ik. IBA was geen speculatie. Op voorhand weten waarom u in een aandeel stapt is belangrijk. En aangezien ik blijf geloven in een ommekeer, kan ik er niet uitstappen.

Wat dan met Agfa? Wel dit is een aandeel waarin ik ook geloofde in een turn-around en alhoewel er al enkele keren tekenen zijn geweest van een ommekeer (net zoals in afgelopen kwartaal trouwens), blijven de beleggers toch wantrouwig en bleef het dalen. Als er een paar kwartalen na elkaar een positief signaal is, dan zullen ze wel bijdraaien en dan zal ons huidig verlies verdwijnen als sneeuw voor de zon. Spijtig dat we dan niet later zijn ingestapt, dat is waar, maar je kan als belegger niet alles hebben.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten