maandag 14 januari 2013

Van de Velde aangekocht

Onze Alfa portefeuille heeft er met Van de Velde weer een kwaliteitsaandeel bij. Het eindigde net op onze aankooplimiet. Het mag ook eens meezitten. Het was zelfs even tot € 34,70 gestegen vandaag. Wat mij ook opviel was het orderboek oml 17u35
Aankoop
150   33,81
180   33,80
150   33,79
150   33.77
150   33.75

Verkoop
150   34.15
150   34.17
150   34.19
150   34.21
150   34.23

Er is zich dus iemand aan het amuseren met een verschil van 2 cent aankooporders in te zetten en ook verkooporders voor zo'n €0.40 meer, dus als alle order worden uitgeoefend heeft hij x-maal € 60 - kosten (dus om en bij de € 30 afhankelijk van welke broker hij heeft) winst per orderkoppel.

Als u dat zelf probeert, vergeet dan niet dat u hiervoor veel geld nodig hebt. Namelijk 5 keer om en bij de € 5000 en ook al 5 keer 150 aandelen (die je dus ook al in uw bezit moet hebben). Ik vind het eigenlijk gevaarlijk van deze belegger (en hij mag hier altijd een reactie op posten als hij hier toevallig passeert) zijn 2 soorten orders al heeft laten plaatsen op zelfde moment. Misschien lagen ze in de markt en hebben een paar speculanten die orders al gezien 's morgens bij de voortrading en heeft Van de Velde daardoor zo'n capriolen gemaakt (eerst stijgen en nadien dalen zodat zijn overige aankooporders ook zichtbaar werden). Ik hoop in ieder geval dat deze belegger er zijn broek niet aan scheurt (of dat ik mij vergis dat het een en dezelfde belegger is, maar ik denk dat het hiervoor te opvallend steeds 150 aandelen zijn). Mooi op papier, en kan ook werken bij sterker verhandelde aandelen, maar niet zo handig bij een minder liquide aandeel zoals Van de Velde.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten