donderdag 12 september 2013

Update: Mature portefeuille

De Mature portefeuille deed het in het afgelopen half jaar redelijk goed. De dividenden kwamen goed binnen. UCB liet mij wel wat in de steek door maar rond de € 49 te komen ipv naar de beoogde € 51 te gaan om verkocht te geraken. Nu het nog maar rond de € 44 staat, zal het weer een tijdje duren eer we in de buurt komen van deze verkoopgrens. Ik had de grens na het uitgekeerde dividend moeten verlagen naar € 50, want als er € 1 wordt uitgekeerd, gaat waarde van het bedrijf ook met € 1 naar beneden. de resultaten van UCB vielen in het laatste kwartaal wel goed mee, dus behoud ik de verkoopkoers op € 51.  


Voor de cashpositie van onze protefeuille zet ik een aankooporder in voor Van de Velde op € 34. Dit aandeel zat al eens in onze Mature portefeuille en toen verkochten we het aan € 37,7. Het zit momenteel in onze Alfa portefeuille en ik denk dat het voor onze Mature portefeuille zeker geen slechte belegging zal zijn. Volgend jaar zal dit een mooi dividend opleveren, want de resultaten van Van de Velde zijn nog altijd puik.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten