zondag 16 maart 2014

Update: Alfa en Mature portefeuille

Na 6 weken heeft e Mature portefeuille eindelijk nog eens kennisgemaakt met verlies en meteen een serieus verlies. De dreiging rond de Krim speelt de beurzen redelijk parten. Nu afwachten wat het referendum brengt, maar een verrassing zal dat voor velen niet zijn natuurlijk. Een verlies van 2,1% of € 965 is niet om over naar huis te schrijven, maar het kon veel slechter (Cfr de voormalige leiders van de beleggerscompetitie). Beleggen in Turbo's is plezant, want het gaat snel. Maar dus ook snel naar beneden. En dat mensen niet content zijn met wat ze hebben bleek maar weer: niemand verkocht (alléz, toch niet van de eersten), ook al hadden ze meer dan 400% winst op hun turbo. Allemaal uit schrik dat ze die ene percent zouden missen. Wel, nu missen ze heel wat percenten. Het tij kan natuurlijk nog keren, maar aangenaam zullen ze zich wel niet voelen.


In de beleggerscompetitie zit ik nog op ongeveer 50% cash. Zo komen de dalingen minder hard aan en hopelijk heb ik de goeie aandelen in mijn bezit om nog wat plaatsen te stijgen. Plaats 1 zou fantastisch zijn natuurlijk, wie wil er nu geen auto winnen, maar die competitie moet plezant blijven. In het echte leven ben ik al serieus genoeg bezig met beleggen.


Daarom ook dat ik het spijtig vindt dat onze andere orders nog steeds niet uitgevoerd zijn geraakt. We blijven met serieuze berg cash zitten, niet dat dit een probleem is in een week dat de koersen dalen. Maar ik had toch gehoopt dat GIMV nu al in onze Alfa portefeuille zou zitten. Brederode komt ook weer in de buurt van de aankooplimiet. Voorlopig moet de Alfa portefeuille het dus zonder deze aandelen stellen en ging ze in de voorbije eek er met 1,6% op achteruit. Het dividendenseizoen komt ondertussen wel weer dichter en dichter en dichter ... het naderde (een van de beste stukjes Belgische film ooit gemaakt ;-) ).

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten