zondag 30 maart 2014

Update: Alfa en Mature portefeuille

De afgelopen 2 weken ging het goed vooruit op de beurs en stegen onze portefeuilles dan ook met 3,7 en 3,9% voor de Alfa en Mature respectievelijk. GIMV en Brederode hadden bijna onze limiet bereikt, maar het zal nog een afwachten worden.


Onze laatste aankoop Mobistar doet het alvast uitstekend, maar de verkooplimiet die ik op voorhand had gezet is € 13,96. Dus als het boven deze koers eindigt, dan zal het alweer onze portefeuilles verlaten (tenzij het in de tussentijd nieuwe resultaten geeft, dan herbereken ik aan de hand van die gegevens een nieuwe limiet).


Ik heb het al eerder gezegd: ik doe niet mee aan het speculeren, ik kan enkel snel verkopen als het aandeel het enorm goed doet op enorm korte tijd. Ik werk niet met superkleine marges (en dus met grotere bedragen om daarmee al winst te kunnen nemen). Nu, ja. Voor sommigen blijft zelfs dat speculeren, want ik koop enkel aandelen van bedrijven die ik op dat moment ondergewaardeerd acht en verkoop ze daarna terug rond hun faire waarde. Hoe snel dit gebeurt is bijzaak.

Bedankt voor het lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten