dinsdag 8 februari 2011

Update: Alfa portefeuille

Veel later dan voorzien ben ik hier eindelijk met de update van de Alfa portefeuille (de Mature komt morgen aan de beurt). Deze portefeuille deed het vorige week helemaal niet slecht met een stijging van 0,78%. Vooral de klim van Belgacom deed mij enorm deugd. We hebben dankzij de storting van februari nu echter wel redelijk wat geld in kas en dit ga ik gebruiken om Elia in te slaan voor de Alfa portefeuille.


Elia danst nu al een tijdje rond de € 29 en is vandaag net onder deze grens gedoken. Als Elia morgen (of de volgende dagen) onder de € 29,10 eindigt, dan zal het aan die koers aangekocht worden. Hierbij zal ik proberen zo dicht mogelijk bij € 1000 te komen. Hiermee hou ik nog € 926 over en dit bedrag zal hopelijk deze of volgende week dan weer toenemen door de verkoop van VPK. Mijn limiet is en blijft € 30. Eindigt het erboven, dan vliegt het bedrijf uit onze portefeuille.


Eerder sprak ik al over Ageas (met hun intrinsieke waarde van om en bij de € 3,70), en nu beginnen de aandelen van dit bedrijf eindelijk te stijgen. Mijn oud ijzer is dus al een beetje van zijn roest aan het verliezen. Laat ons hopen dat het blijft duren, dan kan ik volgend jaar hopelijk melden dat ik dankzij Ageas een beter resultaat heb gehaald dan de Bel20 . Ik denk er dan ook sterk aan om na de volgende resultaten van Ageas het misschien aan te kopen voor de Alfa en Mature portefeuille. En nee: Ageas is geen bank (Cfr. mijn eerdere belofte om nooit meer in banken te beleggen), alhoewel je het soms wel zou denken. Zelf in het nieuws op één spreken ze in een adem over Ageas en financiële instellingen. Laat ons duidelijk zijn, Ageas is een verzekeraar.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten