zondag 17 juli 2011

Update: Alfa en Mature porteuille

Ik dacht eerst dat ik mij ergens mistipt had, maar niets daarvan. -5% voor de Alfa portefeuille. Agfa, Belgacom, GBL, Agfa en WDP zorgden voor een wel erg slechte week voor de Alfa portefeuille. Als het slecht gaat met de weinige aandelen die je hebt, dan kan het snel gaan. Vergeet dit niet en panikeer hierdoor niet. Het zijn slechte tijden en het zullen wel nog een hele tijd slechte tijden zijn. Als je dan aandelen bijkoopt, zorg er dan voor dat het er zijn met een mooi dividendrendement.



De Mature portefeuille deed het met een verlies van 2,1% zeker beter dan de Alfa portefeuille. Het interssantste deze week was echter de koers van Bekaert. Het staat nu € 50,23. Op dit moment denk ik dat een kooporder aan € 47,35 in de markt leggen nog wat te vroeg is, maar dit is wel mijn koersdoel voor de aankoop. Als het deze koers nadert en snel, dan zal ik dit nog licht verlagen. Nadert het deze koers niet of eerder traag, dan zal het bij €47,35 blijven.



NBB komt weer in de buurt van mijn verkoopkoers! IBA, Spector en Agfa zijn ook aandelen die ik in de gaten hou, maar niet met het gedacht om ze direct te verkopen bij een bepaalde grens, maar bij een bepaald soort nieuws dat mij ongelukkig zou maken. Agfa kwam gelukkig met het goede nieuws dat ze geen winstwaarschuwing gingen moeten bekend maken. Deze 3 bedrijven stellen mij teleur wat betreft hun koers, maar niet wat betreft hun resultaten. NBB, door de uitspraak van het gerecht, mag nog zo'n mooie resultaten hebben als het heeft. Als de regering er enkel een melkkoe voor zichzelf van maakt, dan moeten ze alle aandelen maar opkopen en NBB van de beurs halen. Belgacom geeft ons tenminste nog een erg mooi dividendrendement, met een evenredige verdeling van de winst over alle aandeelhouders.


Bedankt voor het lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten