maandag 4 juli 2011

Update: Alfa en Mature portefeuille

Een goed werkend internet is geweldig en een stijgende beurs ook. Eerst en vooral moet mij van het hart dat ik enorm blij ben dat NBB nog in onze Mature portefeuille zit. Het bereikte de vooropgestelde verkoopslimiet niet en daar kan ik niet ontevreden over zijn.


Onze portefeuilles deden het vorige week naar behoren. Ze stegen redelijk homogeen met de beurs mee. Geen uitschieters (dat zie ik graag) en geen afknappers. De Alfa portefeuille deed het met een stijging van 3,1% net iets beter dan de Mature portefeuille die maar 2% steeg. Het is niet de eerste keer dat het mij opvalt dit jaar, maar het resultaat van de Mature portefeuille werd positief beïnvloed door het dividend van GIMV. Niet door het dividend zelf, maar door de manier waarop het dividend werd uitbetaald. Op de site van de Tijd ging het dividend er pas af van zo op ma, terwijl het wel al op vrijdag op mijn rekening stond. Bij GDF, AB Inbev, NBB,... was dit ook al het geval. Vorig jaar ging het er nog af de nacht voordat het dividend werd uitgekeerd. Waarom dit zo is??? Misschien vergist mijn bank zich, dat kan ook en dan ben ik een van de gelukkigste beleggers die er zijn. Een bank die eens iets doet voor zijn beleggers ipv ze probeert kaal te plukken.




Net als de regering trouwens (allez, de regering in spé). Ik moet het voorstel van Di Rupo eens lezen in verband met die meerwaardebelasting. Als het een verstrenging is van de goede huisvader-regel, dan heb ik er niets op tegen (zolang die goede huisvader maar geen meerwaarde moet betalen). Maar zo spreekt natuurlijk iedereen voor zijn eigen portefeuille. Ik heb in het begin gezegd dat ik hier zo neutraal mogelijk wil blijven, maar als rasechte Vlaming klinkt zijn voorstel op het eerste gezicht niet zo slecht. Er zijn voor beide kanten enorm veel opofferingen EN ze zijn eigenlijk wel het best gebalanceerd tot nu toe. Het helt niet over naar de Walen of naar de Vlamingen. Geweldig. BTW, welke vlaming wil nu niet dat Gilbert zijn/haar landgenoot blijft. We zijn een wielerland en met zo'n renner in ons midden is het genieten ;-). Merci Gilbert.


Bedankt voor het lezen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten