dinsdag 1 oktober 2013

Update: Alfa en Mature portefeuille

Dankzij Berlusconi ging het gisteren geheel bergaf op de beurzen (vandaag laat zijn partij hem vallen en zoeken de beurzen weer hogere regionen op). Nu gaan er geen cijfers meer komen van de ministeries van USA, dus gaan de beurzen in Amerika zot gaan doen en zullen onze Europese beurzen er ook van hebben. Vandaagging het gelukkig terug de goeie kant uit.

 

De Alfa ging er € 100 op achteruit (-0,75%) en de Mature met € 267 (-0,70%).  UCB heeft dankzij de uitbreiding van toepassingsmogelijkheden voor Cimzia een mooie reeks koersstijgingen neergezet. Misschien zet die zich nog even door, maar ik denk dat het beste er van af is. Op de beurs overreageren ze altijd. Gisteren met afzetting Berlusconi alles naar beneden, alhoewel toen al duidelijk was dat er veel parlementsleden van zijn partij eigenlijk niet akkoord waren met zijn beslissing. Toch hebben beleggers geen geduld, en dat terwijl dat de meeste goeroe's die steenrijk geworden zijn met de beurs eigenlijk steevaste lange termijn beleggers zijn. Ik denk dat die hun succes vooral te wijten is aan het feit dat ze de meerderheid van de openstaande aandelen in handen hebben en daarbij nog heel veel volgers die trouw doen wat ze zeggen. Als zij niet bewegen is de kans op grote koersschommelingen veel kleiner, want er is minder kans op paniek. 


Gisteren kon ik niet posten, want ik moest op mijn vorig werk mijn pc afgeven en ik heb vandaag pas mijn nieuwe pc in gebruik genomen. Ik had daar dit weekend nog niet bij stil gestaan.

Bedankt voor het geduld en voor het lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten