zondag 27 oktober 2013

Update: Alfa en Mature portefeuille

Resultatenperiode, altijd een leuke periode. Ook al komen sommige van uw bedrijven met slecht nieuws er zijn er ook altijd die u in uw portefeuille zou willen met "negatief" nieuws. Die kan u dan eventueel oppikken aan een lager dan verwachtte koers. Ik zette negatief tussen " ", omdat ik nooit direct de uitleg van de kranten/websites volg. Ik lees het verslag en vel dan zelf mijn oordeel. Is het oordeel van een andere persoon anders, dan is dat zo en dan kan ik er eventueel garen uit spinnen.
 



Smartphoto deed het vrijdag met een verlies van 11% slecht en de resultaten aren ook niet goed. Toch hou ik het nog in portefeuille, want het blijft ondanks de aanhoudende negatieve resultaten, meer waard dan dat het momenteel op de beurs gewaardeerd staat. Nyrstar is zo'n aandeel waar ik de resultaten anders van interpreteer dan vele anderen. Dit omdat ik meer een langere termijnbelegger ben dan die anderen. Een gevangen zwaluw is niet zo veel waard als de 10 nog vrijvliegende zwaluwen (ok, ik weet het is een zwaluw maakt de lente nog niet, maar kan niet meteen op een goed gezegde komen). Soms staart men zich echt dood op een feit en vergeet men daarbij al de andere feiten.


Bekaert en Deceuninck daarentegen deden het uitstekend. De 2 best presterende bedrijven in het buitenland (eigenlijk mogen we hierbij Van de Velde niet vergeten, maar ja, dat is ook zo'n valse trage die ik liever had zien zakken naar € 34 dan zien stijgen naar € 36. CMB kreeg het net als Belgacom ook goed te verduren in de afgelopen week (en Belgacom enkel omdat ze hun dividend niet bekend willen maken, want hun derde kwartaal was nog nooit zo goed). De 2 winnaars van de week konden in beide portefeuilles het verlies van de 4 verliezers niet counteren en daardoor verloor de Alfa portefeuille zo'n 1% (€ 144) en de Mature deed het eigenlijk nog redelijk goed met een beperkt verlies van 0,1% (€ 40).

Bedankt voor het lezen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten