zondag 10 november 2013

Update: Alfa en Mature portefeuille

Na mijn post van vorige week is het altijd een beetje lullig dat het bedrijf dat je het meest bekritiseerde, het in de week die er op volgt het enorm goed doet. Inderdaad, IBA deed het uitstekend, want ze kwamen met het nieuws over een mooi contract in de VS. Nu ja, dat kan gebeuren, en voor mij is dat weer even het positieve nieuws dat ze brengen en nadien volgen de mindere cijfers en de uitleg dat dat, dat en dat er toe bijgedragen hebben dat het toch niet weer je dat was. Maar de beleggers gaven mij in de afgelopen week dus ongelijk.

 

Over de NBB ben ik enorm content. Sinds ik het weer in de portefeuille heb genomen is het al mooi in koers gestegen en normaal gezien zal het dividend minstens even hoog blijven als dit jaar, dus dat is enkel positief. Total daarentegen ging weer licht naar beneden en komt zo weer verder te staan van de mogelijke verkoop. UCB sluipt wel weer dichter, maar heeft toch nog ongeveer € 2 te gaan.


Geen echte uitschieters deze week. De Alfa en Mature portefeuille stegen in de afgelopen week dan ook licht met 0,55% en 0,4%. Enkel Nyrstar stelde teleur. Ze gaven immers aan dat hun geldbeugel dicht blijft wat betreft hun aanleverende mijn. De cijfers bekijkende van die mijn, zijn die aan de betere hand, maar spelen de eerste 2 kwartalen en de bijhorende verliezen hun blijkbaar toch nog parten. Het derde kwartaal was beter, maar blijkbaar denken ze toch nog geld nodig te hebben en Nyrstar wil dit dus niet op de tafel leggen.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten