zondag 17 november 2013

Update: Alfa en Mature portefeuille

Een week zoals er geen 2 mogen zijn, maar spijtig genoeg zou dat wel eens het geval kunnen zijn. De Alfa portefeuille ging er met 3,2% op achteruit. De Mature met zo'n 2,2%. Bijna enkel en alleen op conto van Tessenderlo en Nyrstar. Als Tessenderlo onder de € 16 zakt, dan neem ik mijn verlies. Nu ze het dividend hebben geschrapt, kan ik niet blijven stilzitten zonder een plan te hebben. Volgens mij is het nog steeds ondergewaardeerd, maar zoals al gezegd in mijn vorig betoog, het blijft maar aanmodderen met herstructurering na herstructurering. Het enige positieve punt was het dividend (en de eigenlijke onderwaardering), maar die viel nu weg en dan is een koersval van ongeveer 25% het meeste wat ik wil nemen bij Tessenderlo.


UCB komt nu wel heel dicht bij de verkooplimiet van € 51. En Total blijft wat lager hangen (koerlimiet voor verkoop is € 47), maar dat komt door 3maandelijkse dividenden. Ook GDF heeft zijn coupon al geknipt, maar we mogen er spijtig genoeg weer een 5-tal dagen op wachten eer het op onze rekeningen staat.


Nyrstar blijft in de portefeuille. Simpel. Ik zie de problemen niet op dezelfde manier als de overige beleggers en voorlopig heb ik geen reden om een verkooporder in te stellen. Misschien heb ik te weinig info, maar ik zoek toch redelijk wat op en lees de jaarverslagen redelijk goed. Misschien heb ik iets gemist waardoor de andere beleggers zo reageren. Ik nodig ze dan ook uit om een eventuele link te delen in de commentaarmogelijkheid hieronder.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten