zondag 28 februari 2010

Update: Alfa en Mature portefeuille

Over de afgelopen week op de beurs kunnen we niet klagen, enkel IBA kwam niet al te goed uit de afgelopen 2 mededelingen. Belgacom maakte het mooie weer met goede resultaten en mooie vooruitzichten voor dit jaar. Het enigste dat ik hierbij wil zeggen is dat als ik de afgelopen tijd de site van de TIJD bezocht precies de indruk had dat ze iets hebben tegen het feit dat dividenden weer in zijn. Nu ja, dat kan een persoonlijke indruk zijn. Maar het is hier dan ook mijn blog, dus ik mag schrijven wat ik wil. Alhoewel! Het aantal bezoekers van mijn blog is wel serieus aan het toenemen, bedankt daarvoor.


Zowel de Alfa als de Mature portefeuille verloren, ondanks de redelijke week, toch weer wat terrein. Alfa: €-34,5 of -0,7% en Mature: €-783 of -3,1%. Aan Belgacom lag dit zeker niet ;-). Maar IBA, Tessenderlo, Nyrstar en Umicore bij de Mature portefeuille maakten het slechte weer. Nyrstar heeft een bescheiden winst geboekt over 2009, wat beter is dan verlies, maar echt goed kan je het ook niet noemen.



Bij de Alfa portefeiulle blijft alles redelijk hangen, maar toch was er een licht negatieve invloed omdat 4 van de 6 aandelen iets lager gingen noteren. Niets aan de hand echter. Enkel dat ik Pfizer vergeten in het rood zetten ben ;-).
Ik hoop dat ik nu minimaal 4 keer per week (dus 3 keer in de werkweek) zal kunnen beginnen posten, want er is een belangrijk deel van mijn werk eindelijk afgelopen. Dit wordt wel opgevuld door andere zaken, maar hopelijk niet in zelfde mate als het vorige ;-).
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten