dinsdag 11 mei 2010

Opinie: IBA kijkt niet in glazen bol

IBA kwam met een mededeling naar buiten, maar veel werden we er niet wijzer van.

1) Omzet vergelijkbaar in eerste kwartaal met vorig jaar (het is te zeggen: een daling van 4%)

2) Ze hebben een aandikkend orderboek, dat met 200 miljoen dollar op een recordhoogte staat.

3) Ze doen geen uitspraak over 2010.

De daling van omzet is normaal in deze periode van het jaar zegt men, maar mijn inziens kan een omzet niet blijven dalen, want anders kom je op den duur op 0 uit. Dat de rest van het jaar dit goed zal maken, hoor ik wel graag. Maar het feit dat men hints geeft, geen cijfers en onzekerheid open laat, doet mij vermoeden dat we met IBA nog lang op onze honger (naar koerswinst) zullen mogen wachten. Vorige keer brachten ze na slecht nieuws ook meteen weer goed nieuws, maar als je dit enkele keren na elkaar doet, dan verlies je je geloofwaardigheid, dus hopelijk doen ze dit deze keer niet. Ik heb liever een vaag geloofwaardig bedrijf in portefeuille dan een vaag wispelturig bedrijf. Ik wed dat ik niet de enige ben.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten