zondag 29 augustus 2010

Update: Mature portefeuille

Jullie hebben er lang genoeg mogen op wachten, dus hierbij de updates van de portefeuilles.


De mature portefeuille deed het in de afgelopen week uitstekend. Dit vooral dankzij Belgacom, WDP (zie Alfa portefeuille) en GIMV en Van de Velde. Van de Velde maakte mooie groeicijfers bekend (vooral in Amerika en Canada boerde Van de Velde goed). Bovendien verklaarden ze dat de focus de komende tijd zal liggen op het nog beter integreren van de verschillende overnames. Het lijkt er dus op dat Van de Velde zijn aankopen goed heeft getimed en in het komende jaar opnieuw krachten zal opdoen om nadien weer een mooie overnamedeal te kunnen bewerkstelligen. De stijging van GIMV komt eigenlijk wat later dan dat ik had verwacht, maar desalniettemin hoor je mij hierover niet klagen.

In de afgelopen 2 weken steeg de Mature portefeuille met € 220 (€ -80 en + 300). Nyrstar kon vorige week slechts even profiteren van zijn uitstekende cijfers en viel nadien met iets meer dan 75 cent terug. Agfa is een ander verhaal, de omzet steeg meer dan verwacht en dit resulteerde in een sterke klim. Spijtig genoeg heb ik vroeger geopteerd om Spector in de portefeuille op te nemen ipv Agfa (maar we hebben tijd om Spector het tegendeel te doen bewijzen ;-) ). Het waren beiden mijn turn-around kandidaten, maar ik was iets sceptischer bij de resultaten van Agfa. OK het worige kwartaal was ik ook sceptisch bij Spector, maar eens het in uw portefeuille zit en het zakt niet onder zijn bodem van € 0,6, dan kan je het moeilijk verkopen. Spector steeg afgelopen vrijdag wel weer tot 70 cent, maar is nog ver verwijderd van hetzelfde succes als Agfa.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten