zondag 1 augustus 2010

Update: Alfe en Mature portefeuille

Ik verschoot mij daarjuist een bult toen ik het eindverdict van de Mature portefeuille zag van het afgelopen week. € -800!!!! Gelukkig zag ik toen dat ik € 23,75 ipv € 33,75 had ingegeven bij Van de Velde. Het verdict kwam hierbij uit op een licht positieve meerwaarde van een schamele € 36. Bij de Alfa portefeuille bedroeg de winst net de helft van dit bedrag.


Alhoewel de koersen nog steeds op en neer dansen, doen ze het de laatste tijd toch iets minder erg. En daar kan ik als lange termijn belegger enkel tevreden mee zijn. Enkele bedrijven vallen mij momenteel echter nog steeds tegen, namelijk Spector, GDF, UCB, Tessenderlo en IBA. Ik weet niet waarom deze bedrijven het zo slecht blijven doen op de beurs (behalve dan van Spector, want daarbij is het wel duidelijk). De andere 4 bedrijven hebben steeds degelijke resultaten, betalen met uitzondering van IBA een mooi dividend en toch presteren ze niet naar behoren.

Gelukkig hebben we tijd, want op de lange duur, ... zijn we allemaal dood en trekken we ons toch niets meer aan van de koersen van de bedrijven waarin we geld hebben gestoken, dat we toch niet nodig hadden en dus eigenlijk niet hadden moeten verdienen.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten