zondag 1 mei 2011

Update: Alfa en Mature portefeuille

Soms zijn er maar 4 dagen nodig om een schitterende beursweek te krijgen. 3,2% erbij voor de Alfa portefeuille en 2% voor de Mature portefeuille. De eerste dividenden zijn binnen en weldra volgt AB InBev met een dividend van € 0,80 bruto. De TIJD geeft via http://www.tijd.be/dossier/ag?utm_source=headerpromo&utm_medium=direct een mooi overzicht van de te verwachten dividenden over 2010, waarvoor enorme dank.



VPK verliet ons midden en nu zou AB Inbev aan € 41,5 in de Alfa portefeuille mogen komen (€ 1250 te investeren). De coupononthechting is nabij, dus er zal zoiezo € 0,8 aan afgaan, dus dat is niet een overdreven lage koers. Voor de Mature portefeuille geraak ik er echter niet direct uit. Aangezien ik denk dat in de komende week de koersen wat zullen dalen, zal ik verder blijven zoeken naar een mogelijke investering voor de openstaande € 3100 bij Mature portefeuille. Natuurlijk zijn er ook nog de € 1700 die er over zullen zijn bij de Alfa portefeuille na de mogelijke aanschaf van AB Inbev. 3 weken geleden zou UCB ideaal geweest zijn, en het heeft nog grote stijgingspotentieel, maar ik zou het maar kopen bij een terugval van rond € 30. Of dat dit er in de komende weken inzit betwijfel ik echter. Maar je weet maar nooit. Voor de zekerheid: indien het € 30 komt zijn er € 1250 van deze € 1700 met een nieuwe bestemming ;-).



Bedankt voor het lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten