zondag 12 februari 2012

Update: Alfa en Mature portefeuille

In de afgelopen week nam de beurs wat gas terug en we zagen dan ook de winst van vorige week voor het grootste deel in rook opgaan. € -249 en € -495 voor de Alfa en Mature portefeuille, respectievelijk. Dat valt eigenlijk nog zeer goed mee. Hadden we Mobistar gehad in plaats van Belgacom, dan zaten we nu met een serieuze kater opgescheept.



Mobistar heeft Belgacom wel mee naar beneden gesleurd, maar eigenlijk nog niet ver genoeg. Want met de aankondiging van de regering dat Belgacom de komende 3 jaren (met 2012 incluis) nog een iets hoger dividend zal geven dan de jaren voordien, zit hier een mooi dividendaandeel naar ons te lachen. Ik heb met de Alfa portefeuille nog een mooi bedrag opzij staan om hiervan te profiteren en zo onze gemidddelde aankoopprijs te drukken en onze portefeuille weer wat meer dividend te zien binnenstromen. Ik had in het begin van het jaar al gehamerd op het feit dat de dividendopbrengst moest toenemen. Met dit aankooporder (voor € 800 aandelen Belgacom aan € 23,05 of lager), zal ik daarvoor zorgen. Waarom ik mijn aankooporder niet iets scherper zet?
Wel, ik wil het echt wel in mijn portefeuille krijgen en ik denk dat de beurzen morgen alsnog zullen dalen. Griekenland ziet er slecht uit en dan nog de negatieve invloed van Mobistar. Het zal dus hoogst waarschijnlijk wel nog een dag meegaan met de beurs. Als Griekenland het besparingsplan nog goedkeurt, dan is dit wel even anders, maar ik heb al gemerkt dat zelfs als er eens positief nieuws is, dat de analisten hier eerst nog een negatieve draai aangeven vooraleer het positieve ervan in te zien. Hopelijk vergis ik mij niet, want het zou een mooie aanwinst zijn. Vorig jaar heb ik trouwens al eens een veel te scherp bod gedaan op Belgacom en het nu weerom missen zou spijtig zijn.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten