maandag 3 januari 2011

Jaarresultaat van de Mature portefeuille

De Mature portefeuille deed het in het afgelopen jaar enorm goed. Met een winst van 14,10% scoort deze zelfs ruimschoots beter dan de Bel20 return index (+ 5,2% over 2010). Het dividend rendement van de gehele portefeuille lag op 2,8% (+€ 1006) eigenlijk redelijk laag, maar dat is toch nog steeds beter dan op een gewoon spaarboekje, waar je tegenwoordig de povere 1% + 0,20% krijgt. De leningen blijven ondertussen wel goed steken op 4-5%


Het verschil met mijn eigen portefeuille is meer dan duidelijk: de oude posities die ik halverwege dit jaar had moeten buiten kieperen, zadelden mij op met een verlies, maar gezien deze er niet zijn voor de Mature portefeuille presteerde deze redelijk goed. Sinds ik met deze blog begonnen ben, ben ik meer bezig met de nieuwe aandelen (omdat ik deze ook steeds in deze blog vermeld) en verwaarloos ik mijn oudere aandelen een beetje. Sinds mei had ik het bijzonder druk (ook te zien aan publicatiefrequentie hier op mijn blog) en ik vond het belangrijker om de Mature en Alfa portefeuille zo goed mogelijk te beheren (en ondertussen hebben jullie wel al door dat de Mature portefeuille deel uitmaakt van mijn volledige portefeuille).

Ik hoop dat ik dit jaar van werkweken van over de 70 uur wordt bespaard en dat ik mijn volledige portefeuille de nodige aandacht kan schenken en het hopelijk met alle drie mijn portefeuilles een positief resultaat kan neerzetten.

(Om de figuur beter te bekijken, gelieve op de afbeelding te klikken en klikken op bekijken in nieuw tabblad)

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten