zondag 16 januari 2011

Update: Alfa en Mature portefeuille

Ik vind het altijd plezant als ik nog eens kan zeggen dat mijn Alfa portefeuille het beter heeft gedaan dan onze Mature portefeuille. Beiden haalden een winst van iets meer dan € 80 in de afgelopen week, maar de Alfa portefeuille (+1,16%) werkt met aanzienlijk minder geld dan de Mature portefeuille (+0,23%), dus de Alfa portefeuille mag nog eens juichen. Net zoals Kevin Pauwels trouwens. Proficiat met uw knappe overwinning.


GDF en Elia waren in mijn ogen zeker de beste aandelen. Iedereen (cfr. kranten, tijdschriften, internetsites,...) raad aan om te beleggen in goedgeprijsde dividendbetalers, en GDF en Elia zijn hierbij uitstekende keuzes. Vooral Elia dan toch, met een lichte onderwaardering en de recente kapitaaloperatie achter de rug, lacht de toekomst de beleggers in dit bedrijf breed toe. Nu ja, Elia zal nog zo'n € 1,5 kunnen stijgen, maar zoveel overwaardering als Telenet zal er zeker niet komen. Wees daar maar zeker van. De telecomaandelen zijn inderdaad ook dividendkanonnen, maar mijns inziens is de volgorde hierbij 1) Belgacom, 2) Mobistar en 3) Telenet. Telenet is momenteel serieus overgewaardeerd. Enkel en alleen omdat het bestuur steeds gul kapitaal uitkeert aan de aandeelhouders (en dit enkel om hun Amerikaanse hoofdaandeelhouder een plezier te doen, want anders wordt bij hem enorm veel belastingen afgeroomd). Als er ooit een bod komt van Mobistar, dan zouden sommige beleggers wel eens serieus kunnen verschieten.


Door de recente stijging van Devgen (en het niet bereiken van de vooropgestelde aankooplimiet), zal de Devgen piste voor even de kelder inmoeten.

En nu ga ik verder bekomen van mijn griep.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten