zondag 31 januari 2010

Update: Alfa en Mature portefeuille

Het was me weer de week wel: consumentenvertrouwen goed, FED goed, Bernanke blijft en de beurzen reageren op alles en blijft toch stilstaan. Onze portefuilles bewogen dan ook nauwelijks. -1,2% voor de Alfa en +0.1% voor de Mature portefeuille. Er zijn echter wel dingen bewogen in onze portefeuille. Zoals jullie weten verliet RHJ het schouwtoneel en kwam GDF Suez in de plaats. Ik ben trouwens enorm verbaasd over hoe laag Suez deze moment aan het noteren is. Er is geen vuiltje aan de lucht, ze hebben redelijk goede resultaten en toch worden ze door paar negatieve aanbevelingen enorm afgestraft. Mensen zijn blijkbaar zelf de pedalen kwijt en volgen zonder blikken of blozen de adviezen van banken blindelings op. Mijn devies is altijd: MAAK UW EIGEN ANALYSE en door Fortis kwam het volgende er nog bij: MAAR PAS OP VAN DINGEN DIE U NIET WEET. Als blijkt dat ik mij schromelijk vergis over Suez, dan zal het onverbiddelijk uit de portefeuille gaan, net als KBC in de tijd.



Als RHJ zijn naam toch eer blijft aandoen en terug naar Japan gaat, ipv de toer van de bankenholding op te gaan, dan zie ik een terugkeer wel nog zitten, maar voorlopig mag het weer naar het gewone werkblad in Excel.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten