maandag 5 april 2010

Update: Alfa en Mature portefeuille

Een beetje later dan voorzien, maar met Pasen, dan moet je niet bezig zijn met de beurs, maar met het rapen van de eitjes en het opeten daarvan natuurlijk. Bovendien was het de Ronde van Vlaanderen en dan zit ik vastgekluisterd voor de buis. Het was een prachtige koers met een terechte winnaar, alhoewel ik eigenlijk wel voor Boonen ben, maar ja. Volgende week wint hij zeker Parijs-Roubaix.

Over de beurs dan: Afgelopen week waren 4 dagen meer dan genoeg om de Mature portefeuille bijna 2% winst te bezorgen. Met een winst van 1,77% mochten we zeker niet klagen. Naast de aangekondigde verkoop van CMB voor WDP (ook bij de Alfa portefuille), was ook Umicore aan de beurt. Dit aandeel schoot donderdag nog als een komeet omhoog om te eindigen op een € 26,855. Ik had dit helemaal niet verwacht, dus die extra 50 cent boven de gestelde limiet, steek ik graag bijkomend op zak (soms doe ik mij dus ook profijt met de regels voor deze BLOG-portefeuilles ;-) ). De voornaamste reden om Umicore te verkopen is de wel erg opgelopen overwaardering van het aandeel. De intrinsieke waarde van het aandeel ligt heel wat lager dan de huidige koers en bij € 26,3 was mijn maximum waarderingsdrempel echt wel overschreden. Of ik het bij het rechte eind heb????? Maar ondertussen heb ik toch een mooie winst op zak ;-).




Voor de Alfa portefeuille was de week iets minder positief. Ze eindigde 0,3% lager dan vorige week (allez, 2 weken geleden). Dit was vooral te wijten aan de lichte terugval van VPK. VPK heeft trouwens weer wilde uitbreidingsplannen. Ze willen extra loodsen en een waterzuiveringsinstallatie bouwen in een zone die nu nog groen is en zorgt voor een extra buffer tegen wateroverlast. Hun zwakke punt is altijd al de waterzuiveringsinstallatie geweest. Samenwerking met de Universiteit van Gent brengt geen zoden aan de dijk, dus willen zij de dijk van de Dender inpalmen over een afstand van 2 km (waar je nu nog enorm mooi kan gaan fietsen/skaten). We zullen wel zien wat ze daarvan vinden in Oudegem/Dendermonde. Volgens mij zien heel wat mensen dat niet zitten.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten