zondag 15 november 2009

Update: Alfa en Mature portefeuille

Er zijn gelukkig geen ongelukken gebeurt in de afgelopen week. Alles verliep rustig en dat is ook te zien aan de schommeling van onze portefeuilles. De Alfa portefeuille ging er met 1,8% op vooruit (+€ 73) en de Mature portefeuille met 0,7% (+€ 170). Rustig aan dus en dat mocht wel al eens. Over Spector kan ik niet tevreden zijn, maar dit komt wel nog. Nu verkopen en dan binnen een half jaar terug kopen, zou echt verspilling zijn van de kosten.



Deze week werd Total dus verkocht. Met een winst van € 150 is dit eigenlijk een tegenvaller, maar ik heb er voor gekozen en of het nu nog stijgt naar € 55 of niet, ik ben blij dat ik het geld opzij staan heb voor een eventuele koopopportunitiet die zich kan voordoen. Door de verkoop van Total hebben we nu wel een dividendbetaler minder in de portefeuille, zal u zeggen, maar het dividend dat CMB betaalt is ook niet min en dit aandeel kochten we een tijd geleden. Weerom hou ik de strips in portefeuille, want veel geld representeert dit niet en je weet maar nooit dat je ze ooit nog nodig hebt. Ik had misschien moeten wachten met de aankoop van Total tot het € 37 stond, maar achteraf is het altijd gemakkelijk om praten natuurlijk. Met € 150 en het dividend van rond de € 38 (dacht ik), mogen we meer dan tevreden zijn. Als het terug daalt tot € 37 zal dit aandeel direct terug in onze portefeuille belanden, maar laat ons hopen voor de huidige aandeelhouders dat dit niet gebeurt.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten