zaterdag 27 maart 2010

Update: Alfa en Mature portefeuille

Afgezien van de internetproblemen die ik hier gehad heb, viel de prestatie van beurs zeker te pruimen. Als je uw dagelijks huiswerk nauwelijks kan doen en dan op zaterdagavond eens naar de koersen van uw bedrijven kijkt en ook naar al het nieuws dat is uitgekomen in de afgelopen week, dan mag je als belegger niet ontevreden zijn. Alhoewel, het bestuur van de Fortis Holding heeft echt wel lef om loonsopslag te gaan vragen aan hun aandeelhouders. Je kan hier genoeg commentaar over vinden op de forums van de Tijd bij het desbetreffende artikel. Er zitten enkele goed gefundeerde opmerkingen tussen.



Nyrstar verraste positief met de aankondiging dat ze een lening van de banken hebben gekregen van € 400 miljoen (terwijl ze eigenlijk maar 300 miljoen wilden) en door hun succesvolle obligatieuitgifte waar ze 225 miljoen ophaalden (125 miljoen boven het vooropgestelde minimum). Ze koersten dicht tegen de € 11 aan. Straks halen ze de vooropgestelde verkoopslimiet van vorige week nog sneller dan ik had gedacht.
Ook Umicore maakte een goede beurt. Met een koers van € 25,73 zitten ze nog maar een goede € 0,5 onder mijn vooropgestelde verkoopslimiet. De Mature portefeuille boerde ook als geheel goed met een stijging van 2,8% (+€ 698). Het komt zo op een nieuw hoogtepunt te staan van € 9278 winst. Het komt zo eindelijk boven de vorige piek die werd behaald op 15 januari.

De Alfa portefeuille presteerde iets minder, maar met een stijging van 1,45%, mogen we ook niet klagen. Vooral de stijging van GIMV valt op. Waarschijnlijk te wijten aan het mooiere dividendrendement van deze holding vergeleken met de andere holdings aan de huidige koersen.

Bedankt voor het lezen.

PS. ik heb sinds begin januari nog eens een TIJD gaan kopen wegens mijn internetproblemen (want ik wil kunnen lezen in het weekend) en ik had blijkbaar geluk, want er staat redelijk wat cijfermateriaal in. We hebben het allemaal al gezien, maar een mooi overzicht is nooit slecht ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten