maandag 6 juli 2009

Opinie: CMB gekocht en Miserie troef

Het was vandaag weer huilen met de pet op. Waarom? Wel omdat een of andere Franse bank (SocGen) verdere afboekingen deed op zes CDO's (het feit dat ze winst maakten werd opzij geschoven en eigenlijk wel beetje terecht). KBC vaarde er niet wel bij. KBC Ancora ook al niet, maar dat is de zorg van onze Schouppe niet meer. Hij verkocht zijn aandelen al veel vroeger.

Al wie nu denkt: hij gaat weer beginnen afgeven op Schouppe, net als bij Didier Bellens. Nee, zeer zeker niet. Etienne Schoupe is een belegger die naar eigen zeggen veel aandelen heeft bijgkocht naarmate KBC Ancora zakte en dan bij het naderen van een hoogtepunt zijn aandelen buiten smeet. Na de klucht rond De Gucht zijn vrouw zal Etienne Schouppe helemaal niet zo dom zijn om ook in een verkeerd daglicht te komen. Didier Bellens is voorkennis, point final. Etienne Schouppe volgens mij niet. Dat hij meer geld heeft dan mij, dat kan mij niet schelen. Het interesseert mij dan ook niet dat hij op zijn investeringen eindelijk winst heeft gehaald na de verkoop. Hij heeft dit gedaan door veel aankopen te doen in de dalende periode en dan in een keer te verkopen. Niets mis mee. Als hij KBC Ancora had gehouden, dan had hij nu waarschijnlijk nog break even gestaan.

Verder is CMB (zoals ik wel had gedacht) onder de € 21 gezakt. Hierdoor is mijn Mature portefeuille weer een dividendkanon rijker. CMB heeft een dividendrendement van om en bij de 9%, dus dit bedrijf zal het hopelijk langer uithouden dan TomTom in onze portefeuille.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten