woensdag 1 juli 2009

Opinie + Mature: TomTom verkocht tegen € 8,52!!!

Voila, ik verzuip op mijn werk in het werk en daardoor mis ik een van de belangrijke momenten van een van mijn bedrijven. TomTom gaat een kapitaalverhoging doorvoeren en stelt een 5 tegen 8 omruiling voor met een intekenprijs van € 4,21. Snelle rekening leert dan het volgende: je krijgt een fikse korting als aandeelhouder, maar sinds Fortis doe ik daar niet meer aan mee. Ik keer TomTom daardoor voorlopig de rug toe. Als de kapitaalverhoging doorgevoerd is en de koers gestabiliseerd, zal ik het nog eens bekijken voor een wederopname, maar nu is het de deur uit tegen € 8,52.

Pas op, dit is geen paniekreactie, gewoon het consequent toepassen van een regel die ik nu toepas bij het beleggen door mijn eerdere ervaring met Fortis. Soms moet je regels herbekijken, maar voorlopig pas ik hem toe. De keuze is ook snel gemaakt. Het resterende kapitaal van mijn Mature portefeuille laat ook niet toe dat ik in deze kapitaaloperatie stap. Nu kan ik dus op zoek naar een volgende kandidaat, als die er al is. Mijn vorig gegeven lijst van kandidaten staan daarbij nog steeds bovenaan mijn lijst.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten