zondag 20 september 2009

Update: Alfa en Mature portefeuille

Bij de Mature portefeuille ging het weer stevig vooruit. 2,75% gestegen ofte € 687,6. VPK, CMB, Total en Pfizer zijn de weinige zakkers en hun respectievelijke dalingen waren € 0,45; 0,09; 0,14 en 0,08, wat dus helemaal niet veel is. De stijgers namen dus de bovenhand.

Van die stijgers springt UCB weer in het oog, want het rondde de kaap van de € 30. Ook Ablynx nam een nieuwe tram met € 7,1. IBA en Nyrstar bewegen nog steeds samen en staan te springen om de kaap van de € 9 te ronden. Koersen uit het verleden (die geen garantie zijn voor de toekomst) wijzen uit dat ze deze horde gemakkelijk kunnen ronden, maar afwachten is altijd de boodschap. Volgende week zal ik misschien enkele aanpassingen aanbrengen aan deze portefeuille, maar ik moet eerst mijn selectie nog wat verder uitvoeren. Ik loop op dat vlak een beetje achter op mijn gewoonlijk schema en als belegger is dit eigenlijk niet ideaal, want sommige opportuniteiten zijn zo weer voorbij.



Bij de Alfa portefeuille zagen we 1 daler (VPK) en 3 stijgers deze week. In het totaal goed voor een stijging met 1,1%. Over de Alfa portefeuille kan ik dus kort zijn. Verder staat CMB nog steeds uitstekend om aangeschaft te worden.



Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten