zondag 24 mei 2009

Update: Alfa en Mature portefeuille

Ik ben terug ;-). Niet alleen hier met mijn Blog, maar ook in Belgiƫ. Een weekje weg voor het werk en we kunnen er weer volop tegen aan. Ik moet wel zeggen dat een week de beurs niet kunnen volgen deugd doet, alhoewel je er natuurlijk niet gerust in kan zijn deze dagen. Dexia staat, net als vele andere banken, bloot aan de gevaren die zich in Amerika profileren (MBIA en Syncora), maar al bij al viel het dus nog mee in de afgelopen week wat betreft schokgolven op de Brusselse beurs.


Onze portefeuilles deden het dan ook redelijk goed. De Alfa portefeuille steeg 1% en de Mature portefeuille steeg met 3,2%. Dit door een mooi dividend van Elia en ook een dividendje van Total. Bij Total gaat er 40% roerende voorheffing af (25% voor de Fransen en 15% voor de Belgen). We hebben nu een mooi bedrag om te beleggen, maar spijtig genoeg heb ik in de afgelopen week geen tijd gehad om deftig mijn huiswerk te maken om te beslissen over een goede aankoop, dus zal het voor volgende week zijn.

Bedankt voor het lezen,

Alberken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten