zondag 3 mei 2009

Update:Mature portefeuille

Deze portefeuille steeg met zo'n € 60 (+0,27% op belegde bedrag) in de afgelopen week. We staan na bijna 5 maand nog steeds negatief met deze portefeuille en het verleden heeft geleerd dat het snel gaat in deze portefeuille. Het ene moment staan we € 2000 in de min en 3 weken later staan we € 700 in de plus.

Nu kreeg Umicore een enorme klap te verwerken. Het zakte in de afgelopen week met iets meer dan € 2. Ook UCB deed het zelfs nog slechter met een klap van € 2,6. De cijfers die deze bedrijven vrijgaven vielen dan ook wat tegen, maar gezien de omstandigheden, zou je toch denken dat de mensen hier niet zo zouden op reageren. Bij Umicore kan ik het nog enigsinds verstaan, want dat had er in de afgelopen periode een mooie stijging opzitten, dus was het een soort van winstname, maar bij UCB kan je daar moeilijk van spreken. Ik vraag mij af of die mensen iets meer gezien hebben in die cijfers dan ik. Maar ik denk van niet, ik denk eerder dat ze speculeerden op goed nieuws en dat ze verkeerd waren, hun aandelen dumpten en zo UCB lager stuurden. En zo natuurlijk hun eigen verkoop goed kunnen praten bij hun man of vrouw. Ik hoop dat UCB volgende week weer herstelt van deze rare klap. Wat Umicore zal doen is vingerdik kijken, want bij Umicore weet je nooit.

Nyrstar maakte dan weer het goede weer, door geen cijfers te geven, maar door te zeggen dat de cijfers beter zijn dan verwacht (!). Bovendien kochten ze een mijncomplex aan in de VS (Tenessee). De uitbater van de mijn was failliet en ze hebben de mijn voor een appel en een ei kunnen overkopen (€ 10 miljoen). Deze mijn voorziet een vestiging van Nyrstar, in Clarcksville, met de helft van het nodige concentraat. Op Nyrstar hebben we momenteel een koerswinst van meer dan 100% en volgens mij kan het nog steeds hoger.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten