zondag 10 mei 2009

Update: Mature portefeuille

Deze portefeuille presteerde uitstekend met een stijging van maar liefst € 1427 (+ 6,1% op weekbasis op belegde bedrag). Tessenderlo en Umicore maakten hun val van vorige week goed en Umicore gaf daar bovenop nog eens een moi dividend van € 69. UCB daarentegen liet zich weer licht gaan en daar kon het dividend niet echt weerwerk tegen bieden (het verloor € 1,2 en gaf een dividend van € 0,92 bruto (€ 44,85 netto in totaal). Van de Velde gaf ook een dividend in de afgelopen week (alhoewel ik weet dat sommige mensen het dividend wel nog niet gezien hebben op hun rekening, maar die zullen geduld moeten oefenen). Door al deze coupons neemt ons bedrag om een eventuele aankoop te doen toch weer toe.

Nyrstar blijft verder presteren zoals in de voorbije 3 weken en het kan minstens nog € 3 hoger vooraleer ik er aan denk om dit aandeel te verkopen. Dit aandeel was veel te zwaar afgestraft en is nog niet in dezelfde mate herstelt als de banken. Dexia en KBC zijn zowat x 4 en x 5 ten opzichte van hun dieptepunt. Voor de vroegere bank verzekeringsholding Fortis is het herstel ook ingezet. Alhoewel ik het er nog steeds moeilijk mee heb om dit een echt 'herstel' te noemen. Het komt eerder uit een coma, waarin sommige mensen het geslagen hadden.

Total is ook uit het dal aan het kruipen en daar kunnen we enkel blij om zijn. Waarom dit aandeel zo lang rond de € 37-38 heeft genoteerd is niet te verstaan, maar dat is de beurs natuurlijk. Nu kan het misschien weer naar de € 50 koers zetten.

Voor mij persoonlijk is het weer plezanter om naar mijn persoonlijke portefeuille te kijken. Let op: ik heb niet gezegd 'weer plezant', maar 'weer plezanter', want desondanks de daling van het vorige jaar is en blijft beleggen een fantastisch iets om mee bezig te zijn.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten