zondag 31 mei 2009

Update: Alfa portefeuille


Een zeer geringe stijging deze week van deze portefeuille: € +5,8 (+0,20%). Er werd € 250 gestort en direct werd hiermee geïnvesteerd. Het zal jullie misschien verbazen, maar het komt uit een rare hoek, namelijk uit Oudegem. VPK PACKAGING vervoegt de rangen van de alfa portefeuille en ik hoop dat dit ook het geval zal zijn voor de Mature portefeuille eens het dividend van Tessenderlo er bijkomt. Waarom VPK, wel omdat ik het goed ken en omdat het goedkoop staat genoteerd. Waarom schenk ik er dan zo weinig aandacht aan in deze blog tot hier toe? Wel ik heb over veel aandelen nog niet veel gezegd en zelfs helemaal niets. VPK is een saai bedrijf. Het recycleert papier, als je er passeert met de trein is het precies of uw buur heeft een wind gelaten (ik was het niet zenne ;-) ) en het recycleert papier. Ik heb van horen zeggen dat papier maar 4 tot 5 keer hergebruikt kan worden, daarna worden de vezels te broos om nog degelijk papier van te kunnen maken. Wel, we zijn het aan elke boom verschuldigd dat zijn vezels 5 tot 6 keer worden beschreven, daarom ben ik als belegger trots, naast 4Energy, nu ook een ander bedrijf op te nemen dat onrechtstreeks (want rechtstreeks zou je anders vermoeden ;-) ) bijdraagt tot een beter leefmilieu.


Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten