zondag 10 mei 2009

Update: Alfa portefeuille

De afgelopen week ging het weer goed op de beurzen (en ook op mijn werk). Onze Alfa portefeuille deed het dan ook weer uitstekend met een stijging van 4,4% of + € 97 in de afgelopen week. Deze keer was het vooral GBL dat het mooie weer maakte. Dat we dit kwaliteitsaandeel zo laag hebben kunnen oppikken is echt wel een opsteker voor deze portefeuille. Diversificatie aan een lage prijs is echt iets voor een beginnende belegger.

4Energy Invest kwam dan weer met iets minder nieuws, namelijk stijging van enkele kosten en het onverwacht stilliggen van hun Amel I en II installaties. Ook hebben ze problemen met de lage prijs op de energiemarkt voor hun stroom. Nu zoals ik eerder zei is 4Energy nog enorm afhankelijk van subsidies, want zonder de subsidies zou 4Energy zeker niet winstgevend zijn. Ik wil hier wel meedelen dat ik een stop-loss order geef voor 4Energy Invest: als het € 4,5 staat of nog verder zakt in de komende week, dan verkoop ik het aan die koers. Moest ik het in mijn portefeuille hebben ik zou zeker maken dat ik dit bedrag had en dan ben ik ook verplicht om het hier te doen. Bij mijn vorig order met een limiet om te verkopen (Tessenderlo), werd mijn limiet niet bereikt, maar nu maak ik dus gebruik van de Stop-loss techniek, om mijn winst niet te veel laten afnemen.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten