donderdag 25 juni 2009

Opinie: 3 keer goed is slecht

Gisteren hadden we dus heel wat te verwachten. Alles viel mee (OESO, huizen en goederen), maar het rentebesluit van de FED strooide blijkbaar weer roet in het eten. Ik snap niet waarom: FED-rente staat historisch laag (0-0,25%) en die is niet gewijzigd: KUN JE DEZE NOG VERLAGEN DAN??? Verder heeft de FED beslist om niet verder in te grijpen om de langetermijnrente naar beneden te brengen. Gezien het serieuze tekort dan de regering Obama al heeft is dit ook meer dan normaal. Ik denk zelfs eerder dat het positief is dat ze niet meer geld pompen in het bodemloze vat, gewoon omdat mensen op de beurs willen dat de beurs stijgt en zo geld in hun zakken kunnen steken. Die langetermijnrente is een kleine struikelblok, een mug waarvan ze een olifant maken als het ware. In mijn opinie vind ik dat de FED eindelijk doet wat het moet doen, maar ja, ik ben een kleine garnaal in de grote oceaan.

De cijfers voor de verkoop van nieuwe huizen en de bestelling van goederen heb ik wel nog niet gevonden. Ik heb enkel gelezen dat deze meevielen. Ik ben dus verder op zoek naar deze cijfers.

Bedankt voor het lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten