donderdag 4 juni 2009

Opinie: overname Metris

Metris, een spin-off bedrijf van de Universiteit van Leuven, heeft een overnamebod ontvangen van Nikon tegen € 5,5. Dat was een serieuze bonus ten opzichte van de koers eergisteren (maar liefst dubbel zo veel. Niet slecht dus zou je zo zeggen, maar het aandeel kwam (net als Mitiska waarover ik eerder sprak) tegen nog een veel hogere koers naar de beurs (€ 12). Ooit noteerde het zelfs € 16. Ik hoop dat die beleggers al lang het schip verlaten hebben.

Ik ben, ondanks een goede tip van een collega, spijtig genoeg niet van de gelukkigen. Mijn budget voor te investeren was namelijk helemaal op. Ondertussen niet meer, maar ik was die tip wat vergeten. Maar over een mogelijke winst moet je als belegger nooit te lang rouwen. Je moet kijken naar wat uw eigen investeringen hebben gedaan en ik moet zeggen dat de afgelopen 4 maand al ronduit schitterend waren. Zo knabbel ik beetje bij beetje weer recht na die uppercut die Fortis mij verkocht. Inderdaad ook door toedoen van Fortis zelf, want het staat nu toch al mooi boven de € 2,5 (wel nog steeds :-(, maar ja voorlopig is dit toch al beter dan niets ).

Morgen is ook de nationale beleggerscompetitie gedaan, dus binnenkort krijgen jullie mijn portefeuille in volle glorie te zien (als het lukt om ze deftig afgebeeld te krijgen op deze blog toch).

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten