zaterdag 13 juni 2009

Update: Mature portefeuille


Ook hier heel wat veranderingen + een pracht van een prestatie met weerom een stijging met zo'n 2,5% (€ 600). Hier vloog 4Enegry dus ook de deur uit en ruilde plaats voor 275 aandelen Ablynx. In het begin van deze week was ik blij dat 4Energy rond de € 5 bleef hangen, zodat ik het kon verkopen, maar naarmate de dag vorderde werd ik wel iets minder goedgezind. Econocom was namelijk aan het stijgen en redelijk fors. Een reden was niet direct voor handen, tot ik de dader ergens las: De Belegger had in zijn nummer Econocom zeer sterk aangeprezen en voila een weekend hard speurwerk door de neus geboord. Dat is dus het verschil tussen mijn blog en De Belegger. Econocom staat nu € 6,66 en dat is volgens mij iets te hoog om er in te stappen met deze portefeuille, dus voor de € 1247,6 ben ik nog steeds op zoek naar een degelijk aandeel voor de lange termijn. CMB, alhoewel dit aandeel al goed gestegen is, VPK, DSM en TomTom zijn kanshebbers. Sterker nog TomTom is mijn favoriet. TomTom steeg sterk na bekendmaking van de iPhone-deal (vrijdag +21%!), maar is zeker een degelijk aandeel voor de lange termijnbeleggers zoals wij en dat we die stijging gemist hebben dat kan nu eenmaal gebeuren, net als de stijging van Econocom door het advies van De Belegger. Als TomTom terug onder de € 7 komt volgende week, dan koop ik het.
Tessenderlo en Pfizer brachten ons ondertussen nog een mooi cadeau. Het is te zeggen: vooral Tessenderlo deed dit met het mooie bedrag van € 158,66. Dit is net waarom we dit aandeel hebben gekocht. Een mooie instroom van cash. Alleen spijtig dat het aandeel, alhoewel het bedrijf zeer degelijk geleid wordt, steeds verder afglijdt en dit al gedurende 10 jaar! Hopelijk nadert de kentering. Pfizer heeft zijn kwartaaldividend met de helft verminderd van $ 0,32 naar $ 0,16 en dat is een beetje een tegenvaller.
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten