zondag 7 juni 2009

Update: Alfa en Mature portefeuille



De Mature portefeuille maakte een bescheiden winst van € 108. Veel valt er eigenlijk niet te zeggen, behalve het feit dat de portefeuille in zijn geheel licht hoger gaat op de eerste 3 aandelen na dan. Nyrstar staat nu op zo'n 190% winst en dit is niet onaardig, maar de grondstofprijzen doen het de laatste tijd goed, dus ik blijf hier zeker in geloven. Net als in Umicore dus, dat weer eens aan de € 17 zit.
De Alfa portefeuille maakt een kleine val door GBL. Waarschijnlijk is dit te wijten aan winstnemingen op dit aandeel, alhoewel dit helemaal niet nodig is, want GBL is volgens mij het sterkste aandeel van deze selectie. 4Energy Invest bengelt nu al een hele tijd rond de € 5, als het maandagavond (of de volgende avonden) rond deze prijs staat (4,90-5,10) dan gaat het uit de selectie tegen de slotkoers. Mijn eerder verkooporder zo'n 3 weken terug (cfr. dat geldig was voor een week met clausule dat indien het onder € 4,5 zou zakken dan verkocht ik het aan die prijs) werd niet uitgevoerd. Deze week kwam het even in de buurt van de € 4,5 met een kortstondige koers op € 4,55. Vele technische analysten zullen nu misschien zeggen: 'Maar 5 euro is de weerstand man, als het dit niveau doorbreekt, dan stijgt de koers door naar € 5,6'! Mijn antwoord daarop is: 'Als je denkt dat het € 5,6 waard zal zijn omdat uw computer dat zegt eens het de € 5 voorbij is, dan ben je slecht bezig, want dan had je het beter zoals ik op € 3,2 gekocht'. Het bekijken van koersgrafieken heeft zeker zijn nut, maar u hier volledig op betrouwen is beetje absurd. Andere beleggers die nu denken: 'Maar als u hier schrijft dat je het gaat verkopen rond € 5, dan blijft het zeker staan rond € 5'. Daarop zeg ik: kijk eens naar het aantal lezers dat ik gemiddeld bereik per dag in het huidige jaar. Dat is niet bijster veel, 17 of zo dacht ik, waarvan ik gemiddeld elke dag ook zeker 1 keer. Dat is ook mijn voordeel. Ik mag schrijven in mijn blog wat ik wil, want het is zeer onwaarschijnlijk dat mijn schrijfsels grote verschuivingen zullen teweegbrengen op de beurs, zelf al halen 4Energy invest en VPK Packaging maar kleine volumes op de beurs. Tenzij er natuurlijk een zeer rijke kwiet alles volgt wat ik hier doe ;-).
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten