zaterdag 13 juni 2009

Update: Alfa portefeuille


Onze Alfa portefeuille is deze week weer licht gezakt met zo'n 1,3%. Dit komt echter vooral door de extra kosten die we gemaakt hebben met al de veranderingen die we doorgevoerd hebben. Het komt misschien onverwacht, maar na de verkoop van 4Energy Invest maandag, hadden we weer heel wat cash over. Hierdoor ben ik overgegaan tot actie en ben ik op zoek gegaan naar een geschikt aandeel om 4Energy Invest op te volgen. Gezien 4Energy Invest eerder een small cap is ben ik weer op zoek gegaan naar een small cap en voila: ABLYNX vervoegt de rangen van onze portefeuille. Niet enkel van deze portefeuille, maar ook van de Mature portefeuille waarover morgen meer.
Het is al een hele tijd geleden dat ik de Bio-tech sector nog eens besproken heb op mijn "vaste" BioTech woensdag. Maar veel is er ondertussen niet veranderd over mijn mening over welk bio-tech bedrijf op de Brusselse beurs nu het beste is. Ablynx heeft volgens mij de beste techniek en de beste diversificatie in zijn portefeuille/pijplijn (eigen onderzoek en onderzoek voor derden met mijlpaalbetalingen). Puur op toekomstige verdiensten zou Galapagos het moeten zijn, maar zoals al eerder gezegd, die hebben niet genoeg in de pijplijn zitten voor hunzelf (nog niet, want het is aan het toenemen). Het is weerom niet de bedoeling op op korte termijn uit Ablynx te stappen, net zoals het niet de bedoeling was om zo snel uit 4Energy Invest te stappen, maar als een aandeel naar mijn mening te snel is gestegen, dan verkoop ik het liever op een voorlopig hoogtepunt. Eventuele verdere koersstijgingen zijn dan met veel plezier voor de aankoper van mijn aandelen. (OK hier is het wel virtueel, maar in het echte leven zijn ze ook de deur uit ;-) ).
Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten