dinsdag 23 december 2008

Extra: Aandelen 2009

Wat iedere belegger zeker gelezen moet hebben:
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/sparen_en_beleggen/De_aandelen_van_2009.8121659-1768.art
Zoals al eerder gemeld. Ik hecht er niet zo veel belang aan, maar Total, Van de Velde en Umicore zitten ook in onze portefeuille. Bij de Farma denken ze wel niet aan Pfizer, maar wel aan Roche. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar Pfizer, wegens de bredere pijplijn aan producten en de vergevorderde stadia in het clinisch onderzoek van deze producten. Ook aan UCB wordt voorbij gegaan. Ten onrechte vind ik, maar ja, moesten we allemaal hetzelfde denken, de beurs zou maar een saaie boel zijn.
Voor de Alfa portefeuille zat ik aan NPM of GBL te denken. Hier zeggen ze GBL, maar dit weet ik niet zo zeker. GIMV is niet mijn favoriet. Deze holding belegt ook in bedrijven zonder naam en dat siert hun, maar geeft ook kans op mislukken. Hun portefeuille heeft naar mijn oordeel ook een minder sterke basis dan die van NPM of GBL, waardoor ze mislukkingen iets moeilijker op kunnen vangen. Maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik mij kan vergissen.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten